новини

Губим милиони годишно от това, че няма работещо конгресно бюро През юни тази година беше създадено сдружението Българско конгресно бюро (БКБ), в което за момента участват Интер Експо Център, Националният дворец на културата и Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация. "Предстои всички останали, с които разработихме идеята, да се включат, като това са част от големите хотели в София и страната и други професионални конгресни организатори и локации", коментира управителя на Интер Експо Център Ивайло Иванов. Той обяснява, че всеки, който работи в тази сфера и има опит, също може да кандидатства за членство, като има заложени условия, според които ще бъдат приемани новите компании и членове. Предстои да бъде избран и екип, който да работи в новата структура. Според Ивайло Иванов неговата основна дейност ще бъде да популяризира дестинацията България за провеждането на международни събития, фестивали и изложения. "Основната цел на бюрото е развитие на конгресния туризъм чрез популяризиране на конгресната и изложбена база в страната. Новата структура ще предлага конгресни услуги за организиране на големи международни прояви, фестивали, симпозиуми, панаири и ще реализира дейности за обмяна на опит при провеждането им", коментира Иванов. Той дава пример, че вече отдавна съществуват международни онлайн платформи, в които големи организации обявяват, че търсят нова локация за провеждане на събитие, и описват всичко, което ще им бъде необходимо - хотели, ресторанти, транспорт, трансфери и т.н. "Следейки тези сайтове, БКБ ще подготвя и публикува предложения, с които да участва в надпреварата за поръчката", обяснява Иванов и допълва, че очаква резултатите от работата на сдружението да са видими след две години. Иванов коментира, че конгресният туризъм е много важна част от туристическия сектор, тъй като не зависи от сезонността и същевременно води бизнес туристи, които разполагат с бюджет 3-4 пъти по-голям от обикновенния турист. "Всяка година губим милиони от това, че няма работещо конгресно бюро", категоричен е Иванов. Той обяснява, че често международните клиенти искат да преговарят не с няколко представители на бизнеса, а с неутрален партньор, който се занимава с промотирането на цялата държава като дестинация. Когато такъв партньор не съществува, те просто я отбягват, защото техните изисквания не могат да бъдат удоволетворени от една компания. "Добър работещ пример за подобна организация е конгрес, който посетих в Банкок, където полицията ескортира кордона от автобуси с над 1000 делегати през целия град, от конгресния център до мястото за официална вечеря. През цялото време беше осигурена и зелена вълна на светофарите", дава пример Иванов. И дава допълнителен пример със съседна Сърбия, чието конгресно бюро работи от пет години и води в държавата по 65 събития годишно. "България е една от малкото държави в Европа, които до момента нямаха функциониращо подобна структура. От нас зависи да промотираме страната като дестинация за международни събития", коментира Иванов Текстът е публикуван в специалното издание на "Капитал" Events Kit