Те са сред основните движещи колела на бизнеса. А от там логично - и на икономиката. Те са нужни, защото чувствително съкращават разстоянията между представителите на икономическите сектори. Това са бизнес изложенията. В следващите редове правим кратка равносметка на тези важни международни събития, през призмата на 19-те бизнес изложения, организирани от Интер Експо Център и партньорите от различните браншове в София през 2024г.
„Бизнес изложенията са ценени, защото предоставят съвкупност от предпоставки за развитие на бизнеса“, коментират от международния изложбен и конгресен център. Екипът изпрати 2024г. с 19 успешно реализирани международни проекта, в които са се включили около 1500 компании. „Посетителите надхвърлиха 101 700“, споделят от Интер Експо Център.
Ползи и перспективи

„Съпътстващите събития и формати, които през 2024г. бяха 128, са друг ключов елемент от изложбената структура“, споделят от Интер Експо Център. Те създават допълнителна стойност и обогатяват индивидуалните и екипните умения и развитието на бизнеса.
Ползите за местната и държавната икономика са друг важен компонент. „Присъствието на десетките хиляди посетители и екипите на компаниите оказва положително влияние на хотелиерството, ресторантьорството, продажбите на дребно, транспорта и услугите“, коментират от Интер Експо Център.

Всичко през 2024г. започна с изложения СИХРЕ, Wine&Spirits Show и RetailShow. Над 8000 посетиха трите формата. Обединиха се над 100 изложители от хорека, ритейла, виното и крафт напитките. „Това са три тясно свързани икономически сегмента. Успоредното им провеждане изгражда бизнес екосистема“, споделиха организаторите. Освен четири дни с възможности за бизнеса, изложенията ни посрещнаха в симбиоза с форума за висша кулинария GastronomiX. Умения споделиха топ-кулинари, сред които и шеф-говачът с три звезди Michelin Кике Дакоста.

Март бе месецът на туристическия бранш, обзавеждането, интериора и дизайна. В Интер Експо Център се стекоха над 15 000 посетители, вдъхновени от бизнес възможностите, създавани от изложения Ваканция&СПА Експо и ЕКСПОМЕБЕЛ.
Българското туристическо изложение Ваканция&СПА Експо, за което Интер Експо Център придоби правата през предходната година, привлече хиляди български и чуждестранни посетители. Усилията на организаторите от Интер Експо Център, подкрепени от Министерството на туризма, събраха 200 изложители от 20 държави от 3 континента. Мадагаскар бе държава-партньор.




Тук е мястото да отбележим, че сред поредицата съпътстващи събития бяха мащабните ARCHINOVA ARCHITECTURE AWARDS 2023, организирани от сп. ОЩЕ ЗА КЪЩАТА, THE BUILDING и CITYBUILD.BG, в партньорство с Интер Експо Център. Общественото внимание приковаха и отличията Бранд на България.
А през месец май?

А през лятото?
Лятото се оказа динамично за целия екип на Интер Експо Център. Защото той трескаво се подготвяше за повече от динамична есен.
Те са високотехнологични; те чертаят бъдещето

Стотици изложители представиха на над 15 000 души решенията, които създават настоящето и чертаят бъдещето на тези три индустрии. Машини, роботи, лазерни технологии, софтуер, решения в областта на мониторинга, логистиката, дронове, автономни роботи, безпилотни апарати и системи, софтуер, изкуствен интелект, всеки един сегмент от рекламната и печатната индустрия и дизайна приковаваха вниманието ни.
На фокус: хранително-вкусовия сектор
Семейни бизнеси, компании от малкия и средния сегмент, представители на световни фирми от всички сегменти на хранително-вкусовия сектор. Над 500 от тях бях в Интер Експо Център от 13 до 16 ноември, когато се проведоха МЕСОМАНИЯ, ПЪТЯТ НА МЛЯКОТО, БУЛПЕК, ИНТЕРФУД&ДРИНК и второто издание за годината на Wine&Spirits Show.

“Секторът осигурява заетост на близо 90 000 души”, съобщи министърът на земеделието и храните Георги Тахов, който откри Международните хранителни изложения.
“Международните хранителни изложения ще дадат нови възможности за контакти и развитие и на големите и на стартиращите фирми”, отчете от официалната трибуна зам.-министърът на икономиката и индустрията Давид Сукалински.
Неспирното развитие, готовността за промени и надграждане и креативният подход. Това са три от ценностите, които изповядва екипът на Интер Експо Център, вярвайки, че те чертаят пътя към реализирането на успешните изложения, които да донесат максимални ползи на бизнеса.