07.01.2025

Какви възможности и перспективи за бизнеса разкриха изложенията през 2024г.?

Какво накара над 101 700 посетители и близо 1500 компании от България и чужбина да се включат в 19 бизнес формата в Интер Експо Център през 2024г.?

Те са сред основните движещи колела на бизнеса. А от там логично - и на икономиката. Те са нужни, защото чувствително съкращават разстоянията между представителите на икономическите сектори. Това са бизнес изложенията. В следващите редове правим кратка равносметка на тези важни международни събития, през призмата на 19-те бизнес изложения, организирани от Интер Експо Център и партньорите от различните браншове в София през 2024г.

„Бизнес изложенията са ценени, защото предоставят съвкупност от предпоставки за развитие на бизнеса“, коментират от международния изложбен и конгресен център. Екипът изпрати 2024г. с 19 успешно реализирани международни проекта, в които са се включили около 1500 компании. „Посетителите надхвърлиха 101 700“, споделят от Интер Експо Център.

Ползи и перспективи

Международните формати събират различните сегменти от всеки икономически сектор и привличат тясно таргетирана аудитория. Това означа, че ако сте участник, с услугите и продуктите Ви се запознават правилните хора. Така се създава екосистема, позволяваща и на изложителите и на посетителите да надградят бизнеса, реализирайки продукти и идеи, създавайки нови партньорства и развивайки производството и дистрибуторските мрежи в България и чужбина. Присъстващите високо ценят и ролята на България като мост между Западна Европа и САЩ, бизнесът от Азия и Африка.

„Съпътстващите събития и формати, които през 2024г. бяха 128, са друг ключов елемент от изложбената структура“, споделят от Интер Експо Център. Те създават допълнителна стойност и обогатяват индивидуалните и екипните умения и развитието на бизнеса.

Ползите за местната и държавната икономика са друг важен компонент. „Присъствието на десетките хиляди посетители и екипите на компаниите оказва положително влияние на хотелиерството, ресторантьорството, продажбите на дребно, транспорта и услугите“, коментират от Интер Експо Център.

Хорека сектор, вино и ритейл като фокус на февруари

Всичко през 2024г. започна с изложения СИХРЕ, Wine&Spirits Show и RetailShow. Над 8000 посетиха трите формата. Обединиха се над 100 изложители от хорека, ритейла, виното и крафт напитките. „Това са три тясно свързани икономически сегмента. Успоредното им провеждане изгражда бизнес екосистема“, споделиха организаторите. Освен четири дни с възможности за бизнеса, изложенията ни посрещнаха в симбиоза с форума за висша кулинария GastronomiX. Умения споделиха топ-кулинари, сред които и шеф-говачът с три звезди Michelin Кике Дакоста.

Посветени на туризма, фокусирани в обзавеждането, интериора и дизайна

Март бе месецът на туристическия бранш, обзавеждането, интериора и дизайна. В Интер Експо Център се стекоха над 15 000 посетители, вдъхновени от бизнес възможностите, създавани от изложения Ваканция&СПА Експо и ЕКСПОМЕБЕЛ.

Българското туристическо изложение Ваканция&СПА Експо, за което Интер Експо Център придоби правата през предходната година, привлече хиляди български и чуждестранни посетители. Усилията на организаторите от Интер Експо Център, подкрепени от Министерството на туризма, събраха 200 изложители от 20 държави от 3 континента. Мадагаскар бе държава-партньор.

Най-новото от портфолиото си, продукти, услуги, софтуер, ценно ноу-хау и др. предложиха 120 изложители в ЕКСПОМЕБЕЛ. Освен, че събра изложители и посетителие от всички сегменти на мебелната промишленост, организираният от Интер Експо Център и Браншова камара на дървообработващата и мебелната промишленост форум, обедини усилия с престижните награди DIBLA DESIGN AWARDS и Българска мебел на годината.

Над 21 000 души на едно място

Ако интересите Ви са в строителството, енергийната ефективност, възобновяемата енергия или тежката механизация, вероятно сте прекрачили прага на Интер Експо Център между 3 и 6 април. Тогава се проведоха Архитектурно-строителна седмица, Green Energy и АТЕСТ Експо. Освен с 14 000 посетители и 210 изложители, ще запомним симбиозата като мегасъбитие, ангажиращо целия Интер Експо Център. В надграден вариант Архитектурно-строителна седмица предложи най-новото при довършителните дейности, вратите, прозорците и фасадите, софтуера, материалите, ландшафтните, индустриалните решения и др. Green Energy ни посвети в ноухау за енергийната ефективност, възобноваемата енергия и рециклирането, а фирмите в АТЕСТ Експо, реализирано от  Асоциацията на търговците на едра строителна техника (АТЕСТ), представиха огромни машини за строителството, минното дело, логистиката и др.

Само две седмици по-късно врати отвори още един мащабен проект. ТЕХНОМЕБЕЛ отново предостави платформата си на мебелния сектор, в който у нас са заети 30 000 души. 7000 души от България, Германия, Турция, Гърция, Австрия, Италия, Македония, Полша, Унгария и др. посетиха щандовете на над 100 участници. „В залите се срещнаха и развиваха бизнеса си собственици и мениджъри от производството, търговията, дистрибуцията и туризма, мебелни магазини, дърводобивни и дървопреработващи компании, преподаватели, студенти и др.“.

Тук е мястото да отбележим, че сред поредицата съпътстващи събития бяха мащабните ARCHINOVA ARCHITECTURE AWARDS 2023, организирани от сп. ОЩЕ ЗА КЪЩАТА, THE BUILDING и CITYBUILD.BG, в партньорство с Интер Експо Център. Общественото внимание приковаха и отличията Бранд на България.

А през месец май?

Май се превърна в месеца на медицината, денталния сектор, дерматологията и естетиката. Безспорно основна бе заслугата на БУЛМЕДИКА/БУЛДЕНТАЛ/ДЕРМА & EСТЕТИКА. Форматът превърна отново България във важно място за посещение от компаниите и специалистите в трите сектора. 180 изложители от България, Румъния, Турция, Полша, Словакия, Италия, Франция, Китай, Южна Корея и Пакистан, представиха над 800 местни, регионални и глобални бранда. Развити бяха тематиките GREEN LINE и ANTI-AGING LIFESTYLE. Положени бяха основите и на Форум за женско здраве, заедно с Момичетата от града.

А през лятото?

Лятото се оказа динамично за целия екип на Интер Експо Център. Защото той трескаво се подготвяше за повече от динамична есен.

Те са високотехнологични; те чертаят бъдещето

И дойде време за първото мащабно есенно събитие. MachTech&InnoTechInter Drone Expo и COPIS. В началото на октомври форматът събра представителите на индустрията, дроновете, безпилотните технологии, рекламата, дизайна и печата.

Стотици изложители представиха на над 15 000 души решенията, които създават настоящето и чертаят бъдещето на тези три индустрии. Машини, роботи, лазерни технологии, софтуер, решения в областта на мониторинга, логистиката, дронове, автономни роботи, безпилотни апарати и системи, софтуер, изкуствен интелект, всеки един сегмент от рекламната и печатната индустрия и дизайна приковаваха вниманието ни.

На фокус: хранително-вкусовия сектор

Семейни бизнеси, компании от малкия и средния сегмент, представители на световни фирми от всички сегменти на хранително-вкусовия сектор. Над 500 от тях бях в Интер Експо Център от 13 до 16 ноември, когато се проведоха МЕСОМАНИЯ, ПЪТЯТ НА МЛЯКОТО, БУЛПЕК, ИНТЕРФУД&ДРИНК и второто издание за годината на Wine&Spirits Show

Форматът ангажира целия изложбен и конгресен капацитет на Интер Експо Център. Ако сте били сред всички 21 800 посетители, със сигурност сте усетили атмосферата на съпътстващите събития. Над 30 на брой – сред тях Вторият Форум за женско здраве, кафе-шоуто LatteARTist, The CACAO JOURNEY, дегустационното соаре „Хляб, вино и малко шоколад“, реализирано от Националния браншови съюз на хлебарите и сладкарите и още и още...

“Секторът осигурява заетост на близо 90 000 души”, съобщи министърът на земеделието и храните Георги Тахов, който откри Международните хранителни изложения.

“Международните хранителни изложения ще дадат нови възможности за контакти и развитие и на големите и на стартиращите фирми”, отчете от официалната трибуна зам.-министърът на икономиката и индустрията Давид Сукалински.

Неспирното развитие, готовността за промени и надграждане и креативният подход. Това са три от ценностите, които изповядва екипът на Интер Експо Център, вярвайки, че те чертаят пътя към реализирането на успешните изложения, които да донесат максимални ползи на бизнеса.